Search
Close this search box.

Persoonlijke blog over leefstijl

Cultuur en Media / Reviews

Films en series september 2022

Soms kan ik echt uitkijken naar een avondje televisie kijken op de bank. Nou ja, soms is eigenlijk best regelmatig en ik kijk nauwelijks televisie, maar vooral films en series via streamingdiensten. Laat ik er maar eerlijk voor uit komen, ik ben de uitvinder van Netflix en Videoland eeuwig dankbaar. Daarnaast ga ik graag naar de bioscoop. Heerlijk vind ik het om helemaal meegezogen te worden in een spannend verhaal.

Ja, er wordt wel gezegd dat ontspannen en televisie kijken niet samengaan, maar ik ben graag de uitzondering op de regel. Zo is een goede nachtrust mijn prioriteit en zie je mij niet tot diep in de nacht bingewatchen. In tegenstelling tot mijn man die een aflevering altijd in zijn geheel moet kijken, kan ik prima na een halve aflevering stoppen. Dan kijk ik op een later moment wel weer verder. Wat ik echt de ideale combinatie vind is een serie kijken op de crosstrainer of spinningbike. Multitasken ten voete uit. In deze blog deel ik mijn kijktips van de afgelopen maand.

Echoes

In de miniserie Echoes wisselen de eeneiige tweelingzussen Leni en Gina al jaren stiekem van plaats. Maar wanneer een van de zussen verdwijnt, komen hun levens op hun kop te staan. In even afleveringen komt van alles aan bod: intriges, vreemdgaan, huwelijksproblemen, ontvoering, geld, jaloezie, geheimen. Vanaf de derde aflevering vallen de puzzelstukken in elkaar, maar het blijft de vraag met hoeveel leugens je eigenlijk kunt leven. Het blijft een mysterieus verhaal tot in de laatste aflevering. Echo is te zien op Netflix.

Kærlighed for Voksne

Christian en Leonora leiden het perfecte leven met hun zoon, die net gezond is verklaard na een langdurige ernstige ziekte. Hun leven neemt echter een flinke wending als Leonora haar man met een jongere vrouw ziet, de architecte Xenia. Deze Deense serie gaat over de dunne lijn tussen liefde en haat, waarbij beide partijen extreme maatregelen nemen om hun zin te krijgen. Het is een spannende thriller met veel plotveranderingen. Ik ben fan van spannende Scandinavische films en series. Deze film is geen uitzondering! Kærlighed for Voksne is te zien op Netflix.

Lees hier al mijn tips voor must see films en series

I came by

De jonge en rebelse graffitikunstenaar Toby heeft het op de huizen van de rijke elite gemunt. In de kelder van een rechter ontdekt hij een donker geheim. Die ontdekking brengt hem en zijn dierbaren in gevaar. Deze Britse thriller heeft een goede cast, weinig schrikmomenten en gelukkig komt er weinig bloed aan de pas. I came by is te zien op Netflix.

Ma

Sue Ann stemt ermee in om drank te kopen voor een groepje tieners en laat ze zelfs feesten in haar kelder. Maar haar gastvrijheid verandert al snel in een angstaanjagende obsessie. Sue Ann worstelt met het loskomen van haar verleden als highschool wannabe. De spanning wordt goed opgebouwd. Het is geen superenge horrorfilm ookal zijn situaties ietwat overdreven. Dat hoort misschien ook wel bij een horrorfilm. Ma is te zien op Netflix.

Prey

Mijn man stelde voor om de film Prey te kijken. De film speelt zich af in de wereld van de Comanche-indianen in de vroege jaren 1700 en vertelt het verhaal over de jonge maar zeer bekwame krijger Naru die haar volk wanhopig wil beschermen tegen dreigend gevaar. Ze achtervolgt en confronteert haar prooi, die een hoogontwikkeld buitenaards roofdier. Het verhaal is wat voorspelbaar, maar de shots van de uitgestrekte natuur zijn prachtig. Ondanks de angstaanjagende vechtscenes was het toch een film die mijn aandacht vasthield. Te zien op Disney +.

Moedermaffia

In de nieuwe Videoland-serie ‘Moedermaffia’ volgen we Daan, een moeder die maar wat aanmoddert. Wanneer ze haar dochter Pip dreigt te verliezen aan de perfecte stiefmoeder from hell, Monique, moet ze aan de bak om te bewijzen dat ze het moederschap waardig is. De serie is komisch van aard en gaat over opvoeden; een onderwerp ‘waar iedereen een mening over heeft, maar deep down fucking onzeker over is.’ Vanaf 30 september 2022 is de serie te zien bij Videoland.

Nu in de bioscoop: Ted & de Magische Smaragd

Ted is een simpele, vriendelijke en fantasierijke bouwvakker die bij toeval archeoloog is geworden. Samen met archeologe Sara Lavroff en andere vrienden beleeft hij een spannend avontuur. Ted & de Magische Smaragd van Universal Pictures is een leuke animatiefilm voor de hele familie. De film is vanaf 24 augustus te zien in de bioscoop. Bekijk hieronder de trailer.

Staat de popcorn al klaar? Bingen maar! Gun jezelf een lekker avondje voor de buis of een heerlijke filmavond in de bioscoop. Met deze tip moet het helemaal goed komen.