Films en series juni 2022

Soms kan ik echt uitkijken naar een avondje televisie kijken op de bank. Nou ja, soms is eigenlijk best regelmatig en ik kijk nauwelijks televisie, maar vooral films en series via streamingdiensten. Laat ik er maar eerlijk voor uit komen, ik ben de uitvinder van Netflix en Videoland eeuwig dankbaar. Daarnaast ga ik graag naar de bioscoop. Heerlijk vind ik het om helemaal meegezogen te worden in een spannend verhaal.

Ja, er wordt wel gezegd dat ontspannen en Netflix niet samengaan, maar ik ben graag de uitzondering op de regel. Zo is een goede nachtrust mijn prioriteit en zie je mij niet tot diep in de nacht bingewatchen. In tegenstelling tot mijn man die een aflevering altijd in zijn geheel moet kijken, kan ik prima na een halve aflevering stoppen. Dan kijk ik op een later moment wel weer verder. Wat ik echt de ideale combinatie vind is een serie kijken op de crosstrainer of spinningbike. Multitasken ten voete uit.

Onbeperkt films en series kijken

Ken je dat moment dat je eindeloos door je Netflix of Videoland aanbod scrolt en dat je gewoon even niet weet wat je moet gaan kijken? Ik eigenlijk niet. Mijn kijklijst staat altijd bomvol met series die ik nog moet zien. Soms heb ik wel moeite met kiezen. Meestal vragen vrienden mij welke topseries ze écht moeten zien. Net alsof ik de ervaringsdeskundige ben… Dat zette mij aan het denken en zo besloot ik om voortaan mijn persoonlijke kijklijst met je te delen. In deze blog deel ik mijn kijktips van de afgelopen maanden.

Palpito

De serie Palpito liet mijn hart sneller kloppen. Palpito gaat over orgaanhandel en is angstaanjagend spannend. Simons vrouw wordt vermoord om haar hart te transplanteren naar Camila, de vrouw van een rijke man. Op zoek naar wraak stort Simon zich in de levensgevaarlijke wereld van de orgaanhandel. Wanneer Simon verliefd wordt op de vrouw die het hart van zijn vrouw kreeg, wordt zijn zoektocht naar wraak bemoeilijkt. De liefhebbers van soap, drama en spanning halen hun hart op. Leuk nieuws; er is al een tweede seizoen aangekondigd. Palpito bevat 14 afleveringen van 40 tot 50 minuten en is te zien op Netflix.

Wereld van Eva

In ‘De wereld van Eva’ gaat Eva Jinek het gesprek aan over normale dingen in het leven van een vrouw die in onze huidige maatschappij onderbelicht zijn. Ze spreekt over intieme zaken die komen kijken bij het moederschap anno 2022. ‘De wereld van Eva‘ is een must see voor een realistische kijk op het moederschap. Niet alleen voor moeders, maar voor iedereen. Geen idee of er een vervolg van deze documentaire in de pijplijn zit, maar ik sta in ieder geval te popelen om nieuwe afleveringen. De wereld van Eva is te zien op Videoland.

Quién mató a Sara

Deze Mexicaanse serie gaat over de dood van een vrouw en de onrechtmatige gevangenisstraf van haar broer Alex. Na het uitzitten van zijn gevangenisstraf is Alex op oorlogspad en zal niet eerder rusten voordat iedereen heeft geboet voor dat wat hij veroorzaakt heeft. Inmiddels zijn er al drie seizoenen te zien op Netflix en die zijn goed binge materiaal.

Une Mère Parfaite

Deze serie is een verfilming van het boek Une Mère Parfaite waarin Helene Berg zich een hoedje schrikt wanneer ze hoort dat haar dochter Anya, een studente in Parijs, wordt verdacht van de moord op een rijke erfgenaam. In het begin van de serie is het even zoeken naar het verhaal en personages door de losse fragmenten die in tijd en locatie door elkaar lopen. Maar al gauw begin je je af te vragen wat er werkelijk is gebeurd. De serie is Frans gesproken en te zien op Netflix.

Working moms

Normaal gesproken ben ik geen dan van humoristische series. Maar mijn schoonzus stond erop dat ik deze serie écht moest kijken. In Working moms volg je de levens van de Canadese Frankie, Kate, Anne en Jenny. Elk worstelen ze met werk, liefde en leven. Kolven op de wc, niet hechten met je baby, spanning zoeken buiten je relatie, meer willen zijn dan alleen moeder, niets is hen vreemd. Lekker veel humor en volop herkenbare situaties. Inmiddels zijn er al meerdere seizoenen te vinden op Netflix.

Jurassic Park: Dominion

Mijn jongens zijn stapelgek op dinosaurussen en dat hebben ze niet van een vreemde. Ik heb alle Jurassic Park films gezien. Afgelopen maand zag ik de nieuwste Jurassic Park film Dominion in de bioscoop. Het avontuur speelt zich vier jaar na de verwoesting van Isla Nublar af. Overal ter wereld leven dinosaurussen. Zo lopen er kleine reptielen langs het strand, pterosauriërs hebben hun nesten in de wolkenkrabbers van New York gebouwd en triceratopsen grazen op de weilanden. Alleen dat is al een mooi scenario, maar ook de cast van eerdere films komen samen. In 2,5 uur wordt je meegezogen in een groots en adembenemend avontuur die je als Jurassic Park-fan absoluut gezien moet hebben. Jurassic Park Dominion is een film van Universal Pictures.

Staat de popcorn al klaar? Bingen maar! Gun jezelf een lekker avondje voor de buis of een heerlijke filmavond in de bioscoop. Met deze tip moet het helemaal goed komen.