Search

Persoonlijke blog over leefstijl

Nederland / Reizen

Mama’s in Amsterdam

Onze schuldgevoelens laten we thuis

Adios mannen! Niet eerder zwaaide ik mijn mannen gedag om een heel weekend met een vriendin op stap te gaan. De voorpret begon uiteraard al weken van tevoren wanneer we onze plannen maakten. Uitslapen, lunchen, winkelen, cocktails drinken, uiteten, gewoon even helemaal niets én vooral volop genieten. Omdat we álles uit het weekend wilden halen, vertrokken we, met een waslijst aan leuke plannen, op een zaterdag in de vroege ochtend richting onze hoofdstad.

Trappen en happen

We overnachtten in het hotel DoubleTree by Hilton Amsterdam vlakbij het Centraal Station. We werden super vriendelijk ontvangen bij het inchecken. ‘Ik voel me bijna een koningin’, zegt mijn vriendin. We droppen meteen onze spullen om daarna de stad in te hollen. DoubleTree by Hilton heeft een fantastische ligging. Je loopt hier zo de stad in. Aan de andere kant van het Centraal Station huren we fietsen bij Yellow Bike. We krijgen een plattegrond met route langs alle hotspots en een extra kettingslot mee. Fietsen is een ideale manier om de stad te verkennen en bovendien geeft het ons een boel bewegingsvrijheid. We hebben een vol programma voor de boeg en met de fiets kunnen we ons makkelijk verplaatsen. De fietsen van Yellow Bike zijn super licht. Met gemak fietsen we langs het IJ naar de Westelijke Eilanden.

Suppen op de Prinsengracht

Mijn vriendin en ik zijn allebei gek op suppen. We hoefden dan ook niet lang na te denken over onze eerste activiteit. Het meesjouwen van onze eigen supboards zagen we niet zo zitten dus besloten we boards te huren bij de Sup Sup Club. Deze supverhuur heeft meerdere vestigingen in Amsterdam. We kiezen voor de vestiging Westelijke Eilanden omdat we vanaf hier zo de Prinsengracht op suppen. De locatie is kleinschalig en persoonlijk met een prachtige ligging. Het kan op een zaterdagochtend behoorlijk druk worden op het water, dan is het alsnog een mooie locatie om te suppen rondom Prinseneiland en Bickerseiland. Wat een unieke belevenis om Amsterdam vanaf het water te bewonderen. Wat een heerlijk ontspannen start van ons weekend!

Lees ook: Overnachten in Amsterdam-Noord

Panoramisch uitzicht over de stad

We fietsen terug naar het hotel, waar we op de 11e verdieping van het DoubleTree by Hilton Amsterdam lunchen op het dakterras van de SkyLounge Amsterdam. De SkyLounge biedt een panoramisch uitzicht over Amsterdam. Aan de ene kant kijk je uit op het historisch centrum en aan de andere kant over het IJ. We laten ons verwennen met een heerlijke lunch en drinken cocktails, terwijl we eindeloos bijkletsen. Het is een heerlijke plek en de tijd vliegt. We moeten ons bijna haasten voor onze volgende activiteit. We kleden ons gauw om op onze kamer, nou ja beter gezegd ruime suite met fantastisch uitzicht op het kanaal. Eigenlijk jammer dat we bijna geen tijd hebben om hiervan te genieten. Na een appje naar het thuisfront springen we weer op de fiets.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Met het pontje gaan we naar Amsterdam-Noord. We bezoeken WONDR Experience een unieke playground voor jong en oud. Dit museum, gelegen in Amsterdam Noord, bestaat uit vijftien verschillende iconische ruimtes met ieder een eigen ontwerp waar je onbeperkt foto’s kunt maken. In het museum loop je in één richting van ruimte naar ruimte. Er is voldoende tijd en ruimte om foto’s te maken. Je kunt gebruik maken van de fotobooths, maar er loopt ook genoeg personeel rond die graag een foto van je maakt.

Je kunt het zo gek niet bedenken of het is er. We verdwalen in een wonderbaarlijke jungle, duiken in een zwembad van roze marshmallows en dansen onder een glinsterende hemel van discoballen. We springen in de grootste ballenbak die we ooit hebben gezien, tekenen op de muren en laten onze fantasie de vrije loop. Je gelooft je ogen gewoon niet als je hier rondloopt. Er zijn zelf karaokekamers waar we natuurlijk even een valse noot zingen. Deze plek is echt fantastisch en eigenlijk een grote speeltuin voor jong en oud.

Even lekker gek doen en weer even kind zijn. Als je het leuk vindt om foto’s te maken dan is dit het walhalla. We zien veel groepen vriendinnen in alle leeftijden en vrijgezellenfeesten, maar ook vriendinnen samen net als wij. Dit blijft toch leuk? Ik heb in lange tijd niet meer zo de slappe lach gehad als we het ballenbad induiken, maar ik er vervolgens voor geen mogelijkheid meer uit kan klimmen. Zo’n ballenbad is nog een workout ook!

Pink beach

Het feest is nog niet afgelopen. We laten alle indrukken nog even op ons inwerken in de gloednieuwe pop-up zomerbar van WONDR: Pink Beach. Het doet me meteen denken aan het liedje ‘I’m a barbie girl in a barbie world’. Alles is roze. Het roze zandstrand staat vol roze palmbomen, roze strandstoelen en roze retro parasollen, er is een roze strandbar, een roze ballenbad en er worden uiteraard tropische drankjes geserveerd. Lekkere beats knallen uit de speakers en we genieten met onze voeten in roze zand en een cocktail in onze hand. Het menu staat vol met zomerse lekkernijen en we bestellen nachos bij de cocktails.

Ons ‘happy hour’ is nog niet afgelopen, want we zijn uitgenodigd voor cocktails en bits in restaurant Eastwood. Hier dronken we de meest verrukkelijke zoetzure cocktails. Probeer de Limonetta maar eens, zo lekker! De flamküchen met gegrilde kip was te lekker. Je zou er zo nog een paar bestellen.

From bowl to soul

Na onze borrel fietsen we richting het Leidseplein. We strijken neer op het terras van Wagamama aan het Max Euweplein voor een heerlijk Aziatisch diner. Wagamama is geïnspireerd door de Japanse keuken en serveert onder andere heerlijke noodles, curry´s en een scala aan bijgerechten. De menukaart is uitgebreid en er staan voldoende vegetarische en vegan opties op de kaart. We worden vlot geholpen door vriendelijke bediening. De drankjes staan in een mum van tijd op tafel en ook de heerlijke bowls met biefstuk en eend laten niet lang op zich wachten. Naast je hoofdgerecht kun je tal van bijgerechten bestellen, maar ik houd liever ruimte voor het dessert. De cheesecake met witte chocolade en gember is misschien wel de beste cheesecake die ik ooit heb gegeten.

Na een pyjamaparty op de kamer en een heerlijke nacht doorslapen, start ik mijn ochtend in de gym van het hotel. De gym is 24/7 open en beschikt over mooie fitnessapparaten. Als mijn vriendin is uitgeslapen en ik klaar ben met mijn workout zijn we klaar voor het ontbijt. Het ontbijtbuffet is enorm uitgebreid, gelukkig met veel gezonde opties zoals veel vers fruit, yoghurt en vegan crackers met allerlei noten en pitten. We nemen plaats aan een tafeltje buiten en kijken uit op het kanaal. We worden ook nog verwend met heerlijke verse sapjes met spinazie, avocado, kokos en limoen.

Het weer zit ons zo mee dit weekend. Er was veel regen voorspeld, maar het is weer droog en semi zonnig. We besluiten om naar het Rijksmuseum en het Vondelpark te fietsen. Wat is het toch een heerlijk gevoel van vrijheid om op een rustige zondagochtend door de stad te fietsen. Wat een heerlijk weekend hebben we gehad. Natuurlijk hebben we veel over onze kinderen gepraat, maar dit is de eerste keer dat ik zonder schuldgevoelens weg ben geweest. Ik heb intens genoten samen met mijn lieve vriendinnetje. Dit weekend is zonder twijfel voor herhaling vatbaar!

Wil je alles zien van ons weekend in Amsterdam? Kijk dan op mijn Instagramaccount.

SHARE:

WELKOM OP MIJN BLOG!

EVEN VOORSTELLEN

Mijn naam is Stéfani, 38 jaar, getrouwd en werkende mama van twee jongens. Op eigen kracht veranderde ik mijn leefstijl van ‘couch potato’ naar ‘fitmom’. Mijn persoonlijke zoektocht is uitgegroeid in een passie voor gezond leven. Ik geef je een inkijkje in mijn persoonlijke leven en hoop je te enthousiasmeren om bewustere keuzes te maken en álles uit het leven te halen. Lees verder: Over mij.