Search
Close this search box.

Persoonlijke blog over leefstijl

Cultuur en Media / Reviews

Kijktips voor films en series 2023 deel 3

Haal de popcorn en het dekentje voor op de bank maar tevoorschijn, want regenachtige, donkere dagen vragen gewoon om een avondje bingewatchen. In deze blog deel ik een aantal films en series die je moet zien! De films en series zijn allemaal te streamen via verschillende streamingdiensten zoals Netflix, Videoland en Prime of te zien in de bioscoop. De herfst en winter vind ik ook de meest ideale periode om een bezoekje aan de bioscoop te brengen. Een bezoek aan de bioscoop is toch totaal iets anders dan thuis op de bank een film kijken. Zo’n groot scherm en het geluid maken nou eenmaal meer impact. In deze blog deel ik mijn kijktips voor films en series.

Where the crawdads sing

Where the crawdads sing is de verfilming van de bestseller Daar waar de rivierkreeften zingen. Is de film net zo goed als het boek? Ik moet bekennen dat ik het boek niet heb gelezen dus ik kan daar geen zinnig woord over zeggen. Het moerasmeisje Kya groeit alleen op in de moerassen van Noord-Carolina, nadat ze door haar familie in de steek werd gelaten. Roddels zorgen ervoor dat ze zich afzondert van de gemeenschap. Als ze in contact komt met twee jonge mannen uit het dorp gaat er een nieuwe wereld voor haar open. Maar als één van die twee dood gevonden wordt, wordt Kya meteen aangewezen als hoofdverdachte. Tijdens het onderzoek wordt steeds minder duidelijk wat er precies gebeurd is en dreigen de vele geheimen die het moerasland verborgen houdt onthuld te worden. Deze film vind ik niet slecht en kijkt best lekker weg. Where the crawdads sing is te zien op Netflix.

De Bachelorette

Aan het aantal mannen zal het niet liggen. Maar liefst zeventien heren strijden in het prachtige Zuid-Afrika om het hart van Bachelorette Sylvia Geersen. Heel eerlijk, eigenlijk vind ik dit soort programma’s slechte televisie. Het is gewoon ongemakkelijk, maar misschien blijf ik daarom juist kijken. De Bachelorette is te zien op Videoland.

Im Westen nichts Neues

De 17-jarige Paul geeft zich op om samen met zijn kameraden naar het westfront te gaan in de Eerste Wereldoorlog. Maar het enthousiasme maakt al gauw plaats voor de harde realiteit van het leven in de loopgraven. Hoewel er al veel oorlogsfilms zijn gemaakt, laten maar weinig daarvan een Duits perspectief zien. De jonge Duitse soldaat bevindt zich midden in de loopgravenstrijd en ziet de ene na de andere medesoldaat sneuvelen. Je moet er echt even voor gaan zitten, want je hoeft niets vrolijks te verwachten. Je wordt als kijker deelgenoot gemaakt van de horror in de loopgraven. Im Westen nichts Neues is visueel verbluffend met geloofwaardig acteerwerk. Deze film toont de rauwheid van oorlog voeren en nutteloosheid van loopgraven. Het acteerwerk is geloofwaardig. Im Westen nichts Neues is te zien op Netflix.

Nu in de bioscoop: A man called OTTO

De bioscoopfilm A Man Called Otto is gebaseerd op de komische en ontroerende New York Times-bestseller en vertelt het verhaal van Otto Anderson (Tom Hanks), een norse weduwnaar met vastgeroeste gewoonten. Wanneer er een druk jong gezin naast hem komt wonen, krijgt hij te maken met de goedgebekte en hoogzwangere Marisol. Uiteindelijk ontstaat er een wonderlijke vriendschap die Otto’s leven op zijn kop zet. A Man Called Otto is een grappig, hartverwarmend verhaal dat laat zien dat sommige gezinnen bepaald geen alledaagse achtergrond hebben. Een film met een lach en een traan.

Binnenkort in de bioscoop: COCAINE BEAR

COCAINE BEAR is gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit 1985 over een drugssmokkelaar wiens vliegtuig neerstort en de zwarte beer die de zoekgeraakte cocaïne verorbert. In deze chaotische thriller komt een bonte verzameling van politieagenten, toeristen en tieners samen in een bos in Georgia waar een gevaarlijk roofdier van ruim 200 kilo een onvoorstelbare hoeveelheid cocaïne binnen heeft gekregen en daarna stijf van de coke op rooftocht gaat naar meer drugs… en slachtoffers. COCAINE BEAR draait vanaf 23 februari a.s. alleen in de bioscoop.

Lees hier al mijn tips voor must see films en series

Staat de popcorn al klaar? Bingen maar! Ik hoop dat je blij wordt van deze kijktips en jezelf een heerlijk avondje voor de buis gunt. Of een heerlijke filmmiddag in de bioscoop natuurlijk!