Kijktips voor films en series 2023 deel 2

Haal de popcorn en het dekentje voor op de bank maar tevoorschijn, want regenachtige, donkere dagen vragen gewoon om een avondje bingewatchen. In deze blog deel ik een aantal films en series die je moet zien! De films en series zijn allemaal te streamen via verschillende streamingdiensten zoals Netflix, Videoland en Prime of te zien in de bioscoop. De herfst en winter vind ik ook de meest ideale periode om een bezoekje aan de bioscoop te brengen. Een bezoek aan de bioscoop is toch totaal iets anders dan thuis op de bank een film kijken. Zo’n groot scherm en het geluid maken nou eenmaal meer impact. In deze blog deel ik mijn kijktips voor films en series.

Treason

Het hoofd van MI6 wordt vergiftigd waardoor Adam Lawrence de leiding krijgt over het beroemde Britse inlichtingendienst. Maar de dame die zijn voorganger het ziekenhuis in heeft geholpen, een Russische ex-spion genaamd Kara, laat hem weten dat Adams weg naar de top volledig gemanipuleerd is door de Russen. Deze onthulling is pas het begin van heel wat verraad en de onthulling van een groter complot.

Alle ingrediënten van een spionagethriller zijn aanwezig: de Amerikanen én de Russen doen mee, er zijn geheime afspraken in garages en volop kat-en-muis spellen. Het is geen origineel verhaal, maar kijkt wel lekker weg. De Britse miniserie Treason heeft vijf afleveringen en is te zien op Netflix.

Lampje

Lampje, gebaseerd op het gelijknamige en veelgeprezen boek van Annet Schaap, is het magische verhaal over de 11-jarige dochter van de vuurtorenwachter. Iedere dag als het donker wordt, klimt ze naar boven om het licht aan te steken. Op een stormachtige avond gaat alles mis. Dit is het begin van een avontuur waarin Lampje laat zien dat ze meer kan dan ze ooit had gedacht. Het is een sprookjesachtig verhaal over moed en vriendschap. De serie bestaat uit vier delen van 40 minuten en is bestemd voor kinderen van 9 jaar en ouder. De fantasiewereld is voor kleinere kinderen ook best een beetje spannend. Lampje is te zien op NLZiet en NPO Plus.

Zwanger & co

De zesendertigjarige alleenstaande verloskundige Merel kiest er bewust voor om zwanger te raken zonder de perfecte partner te hebben. Tegelijkertijd wordt haar vader Piet, een zestiger, nogmaals vader en is ook haar drieëntwintigjarige nichtje Eva in blijde verwachting. Al deze aanstaande ouders krijgen vervolgens met uiteenlopende beproevingen te maken.

Lieke van Lexmond en Waldemar Torenstra spelen hoofdrollen waardoor ik nieuwsgierig werd naar deze romantische komedie. Deze film biedt wel heel veel babyperikelen. Een onvervulde kinderwens is super pijnlijk en ik zou deze film dan ook niet aanraden als je een babywens hebt. Is Zwanger & Co een must see? Nee, maar als je gewoon lekker iets simpels wilt kijken dan is het een prima film. Zwanger & Co is te zien op Videoland.

Fear of the Walking Dead

Fan van de serie The Walking Dead? Op Prime Video ontdekte ik de spin-off ‘Fear of the Walking Dead’. Deze serie volgt een familie in een zombie-apocalyps in Los Angeles, bestaande uit Madison Clark, een begeleidingsadviseur op de middelbare school, haar vriend Travis Manawa, een leraar Engels, haar dochter Alicia en drugsverslaafde zoon Nick. Ze worden gedwongen te kiezen tussen ingrijpend veranderen of hun huidige gebrekkige zelf te blijven om met de dreigende ineenstorting van de beschaving om te gaan.

Als grote fan van The Walking Dead ben ik helemaal in mijn nopjes met deze serie. Ik vind het een geweldige serie, spannend en van goede kwaliteit. Op Prime Video staan maar liefst 7 seizoenen.

Disney’s Strange World

De volgende kijktip is de film Strange World, een animatiefilm voor het hele gezin. Disney introduceert een nieuwe legendarische familie van ontdekkingsreizigers: de familie Clade. Met onder andere Ethan Clade, een openlijk homoseksuele tiener die verliefdheid is op Diazo. Ook een driepotige hond, een vreemde en gekke klodder en een leger moordzuchtige monsters. Samen zijn ze op zoek naar een onbekend en verraderlijk land. Deze reis zit echter niet zonder gevaar, want buiten de fantasierijke wezens die de familie opwachten zorgt ook het geruzie van de familie voor problemen.

Deze film is mooi om te zien, maar toch grepen het plot en thema mij niet helemaal. Mijn kinderen genoten dus de doelgroep werd op z’n wenken bediend. Strange World is te zien op Disney+.

Married at First Sight

Het gloednieuwe seizoen van Married at First Sight is van start gegaan. Married at First Sight is een van de populairste datingprogramma’s, waarin men door experts ‘blind’ wordt gekoppeld aan een match én daarmee op dag één het huwelijksbootje instapt. Vervolgens heb je natuurlijk de huwelijksnacht, waarna het koppel samen op reis gaat. Daarna gaan ze samenwonen, en tot slot moeten de twee bepalen of het een match made in heaven is. In de vorige seizoenen kwam er genoeg drama voorbij en ook dit seizoen belooft weer wat. Al in de tweede aflevering loopt een ruzie tussen het koppel Nicole en Martijn uit de hand. Kijken dus deze zoektocht naar liefde. Married at First Sight is te zien op Videoland.

Binnenkort in de bioscoop: 65

Na een catastrofale crash op een onbekende planeet komt piloot Mills (Adam Driver) er al snel achter dat hij is neergestort op aarde, maar dan 65 miljoen jaar geleden. Mills en Koa (Ariana Greenblatt), de enige andere overlevende, hebben maar één kans op redding. In een epische strijd om te overleven moeten ze zich een weg zien te banen door een onbekend gebied vol gevaarlijke prehistorische wezens. 65 is een scifi-thriller van de schrijvers van A Quiet Place en producent Sam Raimi. De film kent hoofdrollen voor
Adam Driver, Ariana Greenblatt en Chloe Coleman en werd geschreven en geregisseerd door Scott Beck & Bryan Woods. De producenten zijn Sam Raimi, Deborah Liebling en Zainab Azizi, evenals Scott Beck en Bryan Woods. 65 draait vanaf 16 maart a.s. alleen in de bioscoop.

Lees hier al mijn tips voor must see films en series

Staat de popcorn al klaar? Bingen maar! Ik hoop dat je blij wordt van deze kijktips en jezelf een heerlijk avondje voor de buis gunt. Of een heerlijke filmmiddag in de bioscoop natuurlijk!

reset outerwear