Films en series augustus 2022

Soms kan ik echt uitkijken naar een avondje televisie kijken op de bank. Nou ja, soms is eigenlijk best regelmatig en ik kijk nauwelijks televisie, maar vooral films en series via streamingdiensten. Laat ik er maar eerlijk voor uit komen, ik ben de uitvinder van Netflix en Videoland eeuwig dankbaar. Daarnaast ga ik graag naar de bioscoop. Heerlijk vind ik het om helemaal meegezogen te worden in een spannend verhaal.

Ja, er wordt wel gezegd dat ontspannen en televisie kijken niet samengaan, maar ik ben graag de uitzondering op de regel. Zo is een goede nachtrust mijn prioriteit en zie je mij niet tot diep in de nacht bingewatchen. In tegenstelling tot mijn man die een aflevering altijd in zijn geheel moet kijken, kan ik prima na een halve aflevering stoppen. Dan kijk ik op een later moment wel weer verder. Wat ik echt de ideale combinatie vind is een serie kijken op de crosstrainer of spinningbike. Multitasken ten voete uit. In deze blog deel ik mijn kijktips van de afgelopen maand.

Virgin River

Op zoek naar een nieuwe start verhuist de verpleegster Melinda Monroe van Los Angeles naar een klein stadje in Noord-Californië, waar ze een reeks verrassingen tegenkomt. Normaal gesproken houd ik niet zo van cheesy liefdesverhalen, maar volgens mijn schoonzus moest ik voor deze serie écht een uitzondering maken. Al was het alleen al om de hoofdrolspeler Jack. Ik ben begonnen met kijken en niet meer gestopt. Deze serie leent zich uitstekend om lekker op de bank te kruipen met een dekentje en grote mok thee erbij. Bingen maar! Inmiddels vind je alweer vier seizoenen van deze romantische dramaserie op Netflix.

Breathing

De drukke advocate Liv regelt een lift met een propellortoestel als haar eigen vlucht naar het Canadese gehucht Inuvik wordt geannuleerd. Boven de bossen van het hoge noorden gaat het helemaal mis: het vliegtuigje stort neer, de piloot en copiloot leggen het loodje en zo staat Liv er helemaal alleen voor in de wildernis. Dat wordt een bikkelharde overlevingstocht en strijd met haar innerlijke demonen om in leven te blijven. Al hoewel de serie hier en daar flink wordt afgekraakt, liet ik me toch flink meeslepen door deze dramaserie.

Purple Hearts

Cassie, die druk bezig is om door te breken als muzikant, heeft insuline nodig. Ze heeft alleen het geld niet om het noodzakelijke medicijn te kopen. Luke is een militair die schulden. Door wonderbaarlijk toeval komen de twee elkaar tegen en doet Cassie een bizar voorstel. Als zij in het huwelijk treden, kunnen ze in één klap van hun financiële misère afkomen. Gewoon een jaar volhouden en daarna weer scheiden. De film an zich is voorspelbaar en is niet bijzonder, maar de liedjes zijn mooi en de chemie tussen de hoofdrolspelers slat van het scherm. Deze film is te zien op Netflix.

Pluisje: durf te vliegen

Pluisje is een jong en vrolijk vogeltje. Alles verandert als de gemene roofvogel Shadow Pluisje aanvalt tijdens zijn eerste vliegles. Zijn vader komt om het leven en Pluisje durft niet meer te vliegen. Als zijn familie naar het zuiden vliegt om te overwinteren, moet Pluisje in zijn eentje zien te overleven. Deze leuke familiefilm is bestemd voor 6 jaar en ouder en te zien op Videoland. Het verhaal is soms een beetje spannend of emotioneel, maar ook grappig en voor kinderen makkelijk te volgen.

Nu in de bioscoop: Ted & de Magische Smaragd

Ted is een simpele, vriendelijke en fantasierijke bouwvakker die bij toeval archeoloog is geworden. Samen met archeologe Sara Lavroff en andere vrienden beleeft hij een spannend avontuur. Ted & de Magische Smaragd van Universal Pictures is een leuke animatiefilm voor de hele familie. De film is vanaf 24 augustus te zien in de bioscoop. Bekijk hieronder alvast de trailer.

Staat de popcorn al klaar? Bingen maar! Gun jezelf een lekker avondje voor de buis of een heerlijke filmavond in de bioscoop. Met deze tip moet het helemaal goed komen.