Kijktips voor films en series mei 2024

Met al die streamingdiensten weet je toch gewoon niet meer wat je moet kijken? Stefani to the rescue, want ik heb weer wat toffe kijktips voor je op een rijtje gezet. Zo hoef je geen tijd te verspillen aan eindeloos zappen, maar kruip je meteen lekker op de bank. De kijktips van films en series uit deze blog kun je (bijna) allemaal streamen via o.a. Netflix, Videoland, HBO, Disney+, Apple tv, NL Ziet en/of Prime of zie je in de bioscoop. Een lange lijst met tips dit keer.

Nood

Ben jij wel eens in de situatie gekomen dat je 112 moest bellen? De medewerkers van de noodlijn worden geconfronteerd met de meest uitzonderlijke noodgevallen. Ik kan me bijna niet voorstellen onder welke grote druk zij dit moeten afhandelen. Deze Nederlandse dramaserie geeft een inkijkje in het werk van de 112-centralisten. Ieder gesprek begint met de geroutineerde vraag: “Wat is de plaats van het noodgeval?” Vanuit de perspectieven van de meldkamer en de beller worden ter plekke beslissingen genomen die het verschil kunnen maken tussen leven en dood. Ieder gesprek is een gevecht tegen de tijd. Het kijken waard! Nood is te zien op NL Ziet.

13 in de oorlog

Mijn jongens zijn allebei enorm geïnteresseerd in de geschiedenis en dan met name de tweede wereldoorlog. Ik had dit als kind ook. Het televisieprogramma 13 in de oorlog neemt je mee terug naar de Tweede Wereldoorlog en vertelt wat er allemaal gebeurde en hoe het is om tijdens de oorlog op te groeien. Het televisieprogramma heeft 13 afleveringen en is speciaal ontwikkeld voor scholen, maar iedereen moet dit gezien hebben. Jong en oud. 13 in de oorlog is te zien op NL Ziet.

El Caso Asunta

De spannende Spaanse miniserie gaat over de moord op Asunta. Rosario en Alfonso geven hun twaalfjarige geadopteerde dochter Asunta op als vermist, maar het onderzoek keert zich al snel tegen hen. Dat de serie is gebaseerd op een waargebeurd verhaal maakt het extra luguber. Als je aan deze serie begint, wil je ‘m bingen. Ik zat in ieder geval aan de buis gekluisterd, omdat ik zo graag wilde weten wat er echt is gebeurd. El Caso Asunta is te zien op Netflix.

Zussen

In de nieuwe Omroep MAX-serie Zussen worden drie halfzussen na hun vaders dood geconfronteerd met elkaars bestaan én met het mysterieuze verleden van hun vader. Ze moeten de erfenis (een boerderij) samen zien te verdelen. Ondertussen rijst de vraag hoe hun half-zussenschap zit én hoe hun vader is overleden. Ook dit is weer zo’n kijktip die je wilt bingen als je eraan begint. Goede acteurs, geloofwaardige personages en lekker veel plottwisten. Zussen is te zien op NPO Plus/NL Ziet.

Máxima

Je kunt het bijna niet gemist hebben. Een serie over onze koningin Máxima. De serie vertelt het verhaal van de jeugd van onze Koningin en de ontmoeting met prins Willem-Alexander. De hoofdrolspelers zijn fantastisch, de chemie spat er van af. Kosten nog moeite zijn bespaard voor deze serie. Om het zo realistisch mogelijk te maken, is het levensverhaal van koningin Máxima in Argentinië, New York, Spanje en Nederland opgenomen. Ik vond Máxima al leuk, maar nu ben ik helemaal fan. Het is een heerlijk liefdesverhaal die je gewoon gezien moet hebben. Ik kan niet wachten op seizoen 2. Máxima is te zien op Videoland.

Fireheart

De jongens vragen regelmatig om een bioscoop avondje. Dit keer stond de hartverwarmende animatiefilm Fireheart op het programma. Deze film vertelt het verhaal van Georgia Nolan die graag in de voetsporen treedt van haar vader die brandweerman is. Het verhaal speelt zich af in 1930 en destijds maakten vrouwen helaas geen kans op een baan bij de brandweer. Dan krijgt de stad te maken met een reeks mysterieuze branden, waarbij brandweermannen verdwijnen. Georgia ziet haar kans schoon en vermomt zich als een jongen genaamd Joe. Als kijker wordt je meegenomen op een opwindende reis, terwijl Georgia worstelt met haar dubbelrol. De film bevat avontuur, mysterie en komedie en is geschikt voor het hele gezin. Fireheart is te zien op Netflix.

Neem een kijkje bij alle kijktips voor films en series