Films en series november 2022

Soms kan ik echt uitkijken naar een avondje televisie kijken op de bank. Nou ja, soms is eigenlijk best regelmatig en ik kijk nauwelijks televisie, maar vooral films en series via streamingdiensten. Laat ik er maar eerlijk voor uit komen, ik ben de uitvinder van Netflix en Videoland eeuwig dankbaar. Daarnaast gaan mijn mannen en ik graag naar de bioscoop. Heerlijk vind ik het om helemaal meegezogen te worden in een spannend verhaal.

Ja, er wordt wel gezegd dat ontspannen en televisie kijken niet samengaan, maar ik ben graag de uitzondering op de regel. Zo is een goede nachtrust mijn prioriteit en zie je mij niet tot diep in de nacht bingewatchen. In tegenstelling tot mijn man die een aflevering altijd in zijn geheel moet kijken, kan ik prima na een halve aflevering stoppen. Dan kijk ik op een later moment wel weer verder. En ook als ik sport, kijk ik soms televisie. De ideale combinatie vind ik een ritje op de spinningbike terwijl mijn favoriete serie aanstaan! Multitasken ten voete uit. In deze blog deel ik mijn kijktips én kijktips voor kids.

Luckiest girl alive

De New Yorkse Ani FaNelli lijkt alles te hebben: een gewilde positie bij een glossy tijdschrift, een geweldige garderobe en een dromerig huwelijk aan de horizon. Wanneer de regisseur van een misdaaddocumentaire haar uitnodigt om haar kant te vertellen van het schokkende incident dat plaatsvond toen ze een tiener was op de prestigieuze Brentley School, wordt Ani gedwongen om een ​​duistere waarheid onder ogen te zien, die dreigt te ontrafelen in haar zorgvuldig samengestelde leven. Kijk Luckiest Girl Alive als je in the mood bent voor een psychologische thriller met een aangrijpend verhaalMila Kunis speelt de hoofdrol in dit drama, gebaseerd op de bestseller van Jessica Knoll. Luckiest girl alive is te zien op Netflix.

The Watcher

The Watcher vertelt het waargebeurde verhaal van een echtpaar dat wordt weggepest uit hun droomhuis door een man die zichzelf The Watcher noemt. Je volgt het echtpaar Dean en Nora die hun droomhuis hebben gekocht in een idyllische buitenweek. Ze hebben al hun zuurverdiende spaargeld in de woning gestoken, maar dan blijkt al snel dat de buurt het niet zo heeft op nieuwe gasten. Aanvankelijk blijft het bij afkeurende blikken en fronsende wenkbrauwen, maar het duurt niet lang voor de situatie steeds grimmigere vormen begint aan te nemen.  Wanneer er op een dag onheilspellende brieven op de mat vallen van iemand die zichzelf ‘The Watcher‘ noemt, lijken ze het doelwit te worden van regelrechte terreur, waarbij de sinistere geheimen van de buurt aan de oppervlakte komen. Deze zesdelige miniserie is te zien op Netflix.

Lees hier al mijn tips voor must see films en series

Dahmer

Dahmer is een knettergekke serie over seriemoordenaar, necrofiel en ‘lustmoordenaar’ Jeffrey Dahmer. Hij bracht 17 tieners en jongemannen om het leven gedurende een periode van meer dan tien jaar. De serie Dahmer geeft je een bizar inkijkje in het hoofd van een krankzinnige man die dingen heeft gedaan die het daglicht niet kunnen verdragen. Je ziet flitsen van vreselijke dingen zoals een hoofd in de koelkast en stapels botten, maar het is geen horror waarbij het bloed alle kanten op spat. Ook zitten er geen schrikmomenten in de serie. Ik vind de gruwelijke gebeurtenissen mild in beeld gebracht. Het is walgelijk als je je beseft, dat dit allemaal is gebaseerd op echte gebeurtenissen. Deze serie is te zien op Netflix.

Good girls

Je moet écht Good Girls kijken.‘ Een sportmaatje in de sportschool gaf me deze kijktip. Het is zo’n serie die je fijn kunt bingen zonder al te veel na te denken. Best lekker op z’n tijd. Good Girls volgt drie voorstedelijke moeders die de eindjes aan elkaar moeten knopen. Als ze voelen dat het tijd wordt om wat te doen aan hun financiële situatie, gaan ze een lokale supermarkt beroven met (speelgoed)pistolen. Helaas loopt het niet geheel zoals verwacht en komen de drie moeders erachter dat het iets lastiger gaat worden om weg te komen met de misdaad en buit. Het is vermakelijk en komisch en mijn kijktipgever had gelijk, de ideale ontspanning na een zware werkdag. Good Girls, met inmiddels al vier seizoenen, vind je op Netflix.

Inside Man

De vierdelige miniserie Inside Man gaat over een dominee en een intelligente moordenaar. Engelse dominee Harry krijgt van zijn koster een usb-stick in handen gedrukt. Of hij die even wil meenemen voordat zijn moeder hem ontdekt. Bij Harry thuis krijgt zijn zoon net bijles van docent Janice, die per ongeluk de inhoud van de usb-stick te zien krijgt. Er blijkt iets illegaals op te staan en Harry vreest dat Janice denkt dat zijn zoon de schuldige is. Uit vrees voor wat er met hem zal gebeuren laat hij Janice niet vertrekken. Voordat ze het weet is ze een gevangene in dominee Harry’s kelder.

Ondertussen zit in de Verenigde Staten moordenaar Jefferson in de gevangenis te wachten op zijn executie. Desalniettemin is hij een extreem begaafd criminoloog en helpt hij met het oplossen van bepaalde zaken. Laat hij nou net bezoek krijgen van een journaliste die Janice kent die net op dat moment van Janices telefoon een vage foto binnenkrijgt. Ze vraagt Jeffersons hulp om haar vriendin terug te vinden.

De acteurs zijn geweldig en ze spelen personages die idiote beslissingen nemen. Het verhaal is ongeloofwaardig, maar die Britse humor is geweldig. Als je zin hebt in een komische thriller, dan moet je deze miniserie echt zien. Inside Man is te zien op Netflix.

Vanaf 17 november in de bioscoop: SuperHond & TurboKat

De meest pluizige helden SuperHond Buddy en TurboKat Felix ontdekken hun superkrachten in de 3D-familiefilm SuperHond & TurboKatdie vanaf 17 november 2022 in de bioscopen uitgebracht wordt door MovieCompany. Een vrolijk en positief avontuur over ware vriendschap en stoer heldendom met twee nieuwe superhelden: SuperHond en TurboKat.

Staat de popcorn al klaar? Bingen maar! Gun jezelf een lekker avondje voor de buis met deze films en series of een heerlijke filmmiddag of -avond in de bioscoop.