Films en series oktober 2022

Soms kan ik echt uitkijken naar een avondje televisie kijken op de bank. Nou ja, soms is eigenlijk best regelmatig en ik kijk nauwelijks televisie, maar vooral films en series via streamingdiensten. Laat ik er maar eerlijk voor uit komen, ik ben de uitvinder van Netflix en Videoland eeuwig dankbaar. Daarnaast ga ik graag naar de bioscoop. Heerlijk vind ik het om helemaal meegezogen te worden in een spannend verhaal.

Ja, er wordt wel gezegd dat ontspannen en televisie kijken niet samengaan, maar ik ben graag de uitzondering op de regel. Zo is een goede nachtrust mijn prioriteit en zie je mij niet tot diep in de nacht bingewatchen. In tegenstelling tot mijn man die een aflevering altijd in zijn geheel moet kijken, kan ik prima na een halve aflevering stoppen. Dan kijk ik op een later moment wel weer verder. Wat ik echt de ideale combinatie vind is een serie kijken op de crosstrainer of spinningbike. Multitasken ten voete uit. In deze blog deel ik mijn kijktips van de afgelopen maand.

Devil in Ohio

In deze miniserie is een psychiater vastbesloten om een jonge patiënte te beschermen die ontsnapt is aan een mysterieuze sekte. Ze neemt haar in huis, waardoor haar eigen gezin en leven gevaar lopen. De cast is goed en de trailer ziet er spannend uit. Het lijkt dan ook een thriller, maar echt eng wordt het niet. Spannend is het wel en je blijft maar gissen tot en met het allerlaatste moment. Prima serie om te kijken op een regenachtige dag. Devil in Ohio vind je op Netflix.

Nu in de bioscoop: Ticket to Paradise

In een overvolle bioscoop heb ik samen met mijn moeder genoten van de fantastische film Ticket to Paradise van Universal Pictures. Ga je maar vast verheugen, want George Clooney en Julia Roberts samen op het witte doek is magisch. In de tropische en vermakelijke film Ticket to Paradise hebben ze , als ex-geliefden, een gezamenlijke missie: hun smoorverliefde dochter ervan weerhouden dezelfde fout te maken als zij ooit maakten. Met deze romantische komedie waan je je op een tropisch paradijs zonder zelf het vliegtuig te hoeven pakken en volg je het verhaal over tweede kansen die verrassend kunnen uitpakken. Must see!

Lees hier al mijn tips voor must see films en series

Grenzeloos verliefd

Jubel jubel, er zijn weer nieuwe afleveringen van deze heerlijke serie waarin de liefde centraal staat. Nederlandse vrouwen emigreren naar hun liefde in het buitenland. Ze volgen hun hart, laten alles achter en moeten in het vreemde land zien te wennen aan een heel andere cultuur. Dat zij huis en haard en al hun familie en vrienden achterlaten om naar een ander land te verhuizen is geen gemakkelijke keuze. Maar is hun liefde sterk genoeg om alle cultuurverschillen, ontberingen en heimwee te overwinnen? Niet voor niets zijn er al 12 seizoenen en ik heb ze allemaal gezien. Grenzeloos Verliefd wordt uitgezonden op Net5 en kun je terugkijken via NPO Start.

The Handmaid’s Tale

The Handmaid’s Tale gaat over de totalitaire staat Gilead waar vrouwen staatseigendom zijn. De weinige vruchtbare vrouwen moeten als dienstmaagd kinderen baren. Dit is ook het lot van June. Haar missie is: overleven en haar afgenomen dochter terugvinden. In het vijfde seizoen wordt June geconfronteerd met consequenties voor het vermoorden van commandant Waterford, terwijl ze worstelt om haar identiteit en doel opnieuw te definiëren. De weduwe Serena probeert haar profiel in Toronto te vergroten terwijl de invloed van Gilead Canada binnendringt. Commandant Lawrence werkt samen met tante Lydia, terwijl hij probeert Gilead te hervormen en aan de macht te komen. June, Luke en Moira vechten op afstand tegen Gilead terwijl ze hun missie voortzetten om Hannah te redden en te herenigen. The Handmaid’s Tale kijk je bij Videoland.

Dormis

Vincent heeft geen idee meer wanneer hij voor het laatst heeft geslapen. In deze psychologische thriller checkt Vincent in bij de stijlvolle slaapkliniek Dormis. Wat hij ook doet, hij blijft klaarwakker. Vincent heeft geen idee mee wanneer hij voor het laatste heeft geslapen. Wanneer hij zijn mysterieuze medepatiënt Evi ontmoet, begint de ogenschijnlijk perfecte wereld van Dormis scheuren te vertonen. Heeft Vincents vermoeidheid hem gek gemaakt? Of verbergt Dormis een duister geheim? De hoofdrol wordt gespeeld door Jeroen Spitzenberger. Dormis is een korte film van 44 minuten, ideaal om even tussendoor te kijken. Dormis streamt op Netflix.

World’s toughest prisons

Heb je je ooit voor kunnen stellen hoe het zou zijn om in de bak te zitten? In Worlds toughest prisons neemt Raphael Rowe je mee naar de gewelddadigste gevangenissen ter wereld. Als geen ander kent hij het gevangeniswezen aangezien hij maar liefst twaalf jaar heeft vastgezeten totdat hij werd vrijgesproken. Iedere aflevering sluit hij zich vrijwillig op in een gevaarlijke gevangenis. Zo komt Raphael in exclusief contact met gevangen die werkelijk waar gruweldaden hebben verricht. Deze indrukwekkende documentaire laat je zeker niet koud. Verdient iedereen een tweede kans? Inmiddels zijn er al vijf seizoenen te zien op Netflix.

Lou

Tijdens een storm wordt het dochtertje van alleenstaande moeder Hannah ontvoerd door haar psychopathische ex. Door de vernietigende weersomstandigheden kan ze voor hulp alleen terecht bij haar buurvrouw en huisbaas Lou. Deze normaal gesproken op zichzelf zijnde pessimistische zuurpruim verrast Hannah door direct actie te ondernemen. Als een ware professional achtervolgt ze de dader. Er blijkt meer achter Lou te schuilen dan Hannah dacht, nog afgezien van haar militaire vaardigheden. Lou is een thriller waarin gaandeweg een mysterie wordt ontrafeld. Lou streamt nu op Netflix.

Staat de popcorn al klaar? Bingen maar! Gun jezelf een lekker avondje voor de buis of een heerlijke filmavond in de bioscoop. Met deze tip moet het helemaal goed komen.